china day 5 – guilin

10 04 2009

kembali dgn sambungan travelogi china. perhaps this would be the final entry of the trip (perhaps..hehe). kitrg kembali ke guilin. hari ni tak byk tempat kitrg pegi. pepagi bangun (aku bgn lmbt nak gi breakfast..org sumer dah tg dlm bas..huhu). after breakfast ktrg sekali lg masuk gua, kali ni ke crown cave. cave ni agak lain dgn cave yg kirg gi masa 2nd day. dlm cave ni ada cruise, waterfall and yg plg menarek ialah…ada elevator kat dlm tuh. canggih…saksikanlah ya gambaran2nya. gambaran kali ni agak byk sikit..hehe.

*best woo naik benda ni..nak masuk dlm gua.









lepas tu kitrg gerak pulak ke yao mountain. dipercayai earth mountain yg tertinggi di guilin. nak menuju puncak kitrg kena naik cabel car yg agak…mencuakkan. very open air dia pya cabel car tu. saksikan..









then kitrg kembali ke hotel. time to shopping plk. hotel terletak kat tgh2 bandar guilin, bndr yg agak sibuk. byk kedai2 kat sini, pasar malam pon ada. yg bestnya ada underground dept store. bwh tanah. aku sempat masuk kejap, sorang2..huhu. cuak siot. tp beranikan diri aje la. bila lg nak explore. butik2 baju, kasut mmg byk gila. tp agak mahal dan byk gak yg fake pya. handphone samsung jadi sumsang, siap font sama tu..kurang asam. bila aku keluar and nak masuk blk ngan member2, tutup pulok doh. semua org keluar dari situ. agak frust..so nak sedapkan ati, kitrg anggap ada rompakan, so utk keselamatan ianya ditutup..huhu. nikmati gambaran sekitar bndar guilin.











*building kat blakang tu adalah hotel. yg nmpk mcm ada air tu mmg air yg akan terjun from the top of it. every nite selama 10 minit. we just lucky to be rite on time..hehe.

mlm tu mmg penat gila. pusing2 jalan kaki. besok dah nak blk. penat tapi puas. guilin..really nice place to explore. sila la kesana..hehe.

*guilin airport..sebelum pulang.

layan..
-cak.


Actions

Information

12 responses

10 04 2009
haniframli

nok buleh ke day 5 lamoooo la boh
hikhikhik..
btw u got a nice trip eth da nice pix..
pahney kte g mesir plop..
wahahah

11 04 2009
Zara~AB

beijing shopping terbaik! hehehe.

11 04 2009
tukangbuatsushi

adeh…
lebam mata aku tgk gambo ko…
wei klo aku konpem xnek cabel car tu…
aku ni gayat orgnyer…
huhuhu…

p/s:cak, thanx 4 the wish…

11 04 2009
balqissy

eh.gambar cantik!! saya suka. especially yang dalam gua. air dan lampu.
weee…:)

oh.salam ziarah buat kamu, encik cak.
-balqissy-

12 04 2009
hanszzz

haha…nanti kita pakat g gatih sapa cabut lutut…xedit pon cak..gmbar mmg gitu…kawe xpndai nk edit wat gitu..

12 04 2009
khairilmustafa

pehhhh

gmb 1st tu best bro

jeles tul aku dgn org yg dpt g travel ke negara org nih

hahaha

13 04 2009
baning

First pic tu lawa la bro.
Nice fotojurnal!
ps: aku just updated!

13 04 2009
eZy

hmm..mcm kenal je mamat yg pegang video cam tu..
tlg kem slm kat die eh..
kalo x silap ezrisyam kot name die..

13 04 2009
mkhalidibrahim

mmg syok..gamba pun sume best! bile nak hello dreams episode china ni..hehe

14 04 2009
azurachan

Create a custom album for this trip.

14 04 2009
eZy

yup!zaman u dolu2..same department ngn die kah?

15 04 2009
kha-men

xcuak ke weh naik cable tu.
kalo aku mmg xnaik dah.
haha

Leave a Reply

